Sayfalar

29 Nisan 2010 Perşembe

Şarjlı kalem (AA) pil şarjı

Sizler kalem pillerinizi nasıl şarj ediyorsunuz bilmiyorum ama ben yakın zamana kadar klasik duvar tipi şarj aletiyle şarj ediyordum. Kullandığım aletin şarj durumunu göstermemesi, üzerindeki ledin şarj bittiğinde sönmemesi canımı sıkıyordu. Sonra birden bire aklıma geldi. Elimdeki bilgisayarlı şarj aletiyle güvenli bir şekilde şarjlı kalem pillerimi dolduramazmıydım ?

Çarşıya indiğimde elektronikçilerden tanesi 1 TL ye dörtlü pil kutusu aldım ve hemen test ettim. Sonuç harika... Artık tüm şarjlı pillerimi bilgisayarlı şarj aletiyle şarj ediyorum. Kesinlikle duvar tipi şarj aletleriyle uğraşmaya değmez.
Doğru dürüst fonksiyonları olmayan duvar tipi şarj aleti
sarj1
Solda 1 TL ye aldığım 4 lü pil kutusu
sarj2
Pil kutusuna piller takılmış durumda
sarj3
Şarj aletine timsah ağzı ile kutu bağlanmış durumda. Bu aşamada +- kutuplara dikkat
sarj4
4 tane yetmez 8 tane pili aynı anda şarj edeyim derseniz iki kutu arasına timsah ağızlı kablo ile ters kutuplarda bağlantı yapıp 8 pili şarj edebilirsiniz
sarj5
En son olarak da timsah ağzı kablo ile uğraşmayayım daha garanti olsun derseniz 50 kuruşa alacağınız şaj adaptörü jakını 20 cm lik ikili kablo ile kutuya bağlamanız yeterli.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder