Sayfalar

29 Nisan 2010 Perşembe

Spectrum DX7 Batarya Alarmı

Geçen gün yakın bir dostum, yeni aldığı Spectrum DX7 kumandaya lipo taktığı söyledi. Tam dolu 3S lipo ile kumanda gayet güzel çalışıyor. Kıskanmadım desem yeridir. Ben benim Futaba 7C ye lipo takmaya cesaret edemiyorum.

Neyse arkadaşım kumandanın batarya alarmı ile ilgili tereddüte düşmüştü. Malum bu kumandalar NiCd ve NiMh piller için tasarlanmış ve düşük volt alarmı da bu tip bataryalara göreydi. Yani kumandanın alarm vermesini beklerse, lipo pil rahmetli olacak.

Ufak bir araştıma sonucu çözümü buldum. Biraz alengirli bir yoldan kumandanın servis menüsüne girdik. Menüden düşük voltaj alarmını 10v a çıkardık ve lipoları kurtarmış olduk.

Spectrumlar gözüme daha bir güzel görünmeye başladı :)

Yalnız unutmayın ne Spectrum ne de Futaba, vericilerinde lipo kullanımını önermiyor. Üstelik lipo kullanımı sonucunda ortaya çıkacak hasarları garanti kapsamı dışında tutuyor.


Biz bunu nasıl yapacağız derseniz alttaki videoyu izlemeniz yeterli.


2 yorum:

  1. Merhabalar Öncelikle bilgi paylaşımı için çok teşekkür ederim

    Lipo pilleri kullanmak vericilerimize ne gibi zararlar verebilir ?

    YanıtlaSil
  2. Öncelikle sorunuza geç yanıt verdiğim için özür dilerim.

    Piyasada satılan vericilerin tamamına yakın kısmı 12V ile çalışacak şekilde tasarlanmışlardır. 1,5V luk alkalin piller ya da daha yaygın olarak kullanılan 1,2V'luk NiXX (NiCd yada NiMH) pillere göre tasarlanan bu cihazlara 3S'lik LiPo bir pili tam dolu olarak taktığınızda, yüksek voltaj nedeniyle vericinin güç katı yanabilir. Bu durum ürünün garanti kapsamı dışında kalmasına neden olur. LiPo pili şarj cihazınızla "storage" modunda şarj ederseniz, pil 11,1 V' a kadar dolar ve yüksek voltaj tehlikesi ortadan kalkar.

    Yeni piyasaya sürülen vericilerin bir kısmı, LiPo pil faktörü göz önüne alınarak 7,4V (2S LiPo) ile çaşıcak şekilde tasarlanmıştır. Bu cihazlarda LiPo piller gönül rahatlığıyla kullanılabilir.

    YanıtlaSil